Liikenteessä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, joten palautteen antaminen on monesti suositeltavaa. Tähän artikkeliin on koottu tietoa, mihin voit olla yhteydessä eri tapauksissa.
Liikenteen asiakaspalvelu on se paikka, johon kannattaa olla yhteydessä vähemmän kiireellisistä liikenneasioista. Tavoitat Liikenteen asiakaspalvelun arkisin klo 9-16 numerosta 029 502 0600 ja netissä https://palautevayla.fi/aspa.
Liikenteen asiakaspalveluun voit olla yhteydessä muun muassa näistä asioista:
Ilmoitathan palautetta koskevan paikan mahdollisimman tarkasti.
Liikenneviraston Tienkäyttäjän linjalle voi ilmoittaa liikenteen ongelmista ja vaarallisen heikosta tien kunnosta. Palvelemme ympäri vuorokauden numerossa 0200 2100.
Soitathan meille esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
Ilmoittajilta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta. Tieliikennekeskuksen päivystäjä välittää ilmoitukset alueurakoitsijalle, joka päättää tarvittavista toimenpiteistä tielle asetettujen laatuvaatimusten perusteella. Huomaathan, että ilmoitus ei ole työtilaus.
Liikenteen hätätilanteissa oikea numero on 112.
Hätätilanteita tieliikenteessä ovat esimerkiksi: